Hoppa till innehåll Hoppa til navigering

Köp Bränsleinsprutningspump/högtryckspump

307 resultat
Pump, Högrtryckspump
PIERBURG
Pump, Högrtryckspump
7.06032.02.0
4 066,95 skr
Varunr:  14177325

pris per enhet
Pris inkl. moms
Gratis frakt
I LAGER
Detaljer
Pump, Högrtryckspump
PIERBURG
Pump, Högrtryckspump
7.06032.00.0
4 105,74 skr
Varunr:  14177323

pris per enhet
Pris inkl. moms
Gratis frakt
I LAGER
Detaljer
Pump, Högrtryckspump
PIERBURG
Pump, Högrtryckspump
7.06032.04.0
4 105,74 skr
Varunr:  14177327

pris per enhet
Pris inkl. moms
Gratis frakt
I LAGER
Detaljer
Pump, Högrtryckspump
BOSCH
Pump, Högrtryckspump
CR/CP3S3/R70/20-789S
0 986 437 317
8 430,93 skr
Varunr:  10648859

pris per enhet
Pris inkl. moms
Gratis frakt
I LAGER
Detaljer
Pump, Insprutningspump
BOSCH
Pump, Insprutningspump
VE5/11E1750L550
0 986 440 565
24 551,76 skr
Varunr:  10649715

pris per enhet
Pris inkl. moms
Gratis frakt
I LAGER
Detaljer
Pump, Insprutningspump
BOSCH
Pump, Insprutningspump
VE4/10E2075R638-3
0 986 440 554
20 262,29 skr
Varunr:  10649689

pris per enhet
Pris inkl. moms
Gratis frakt
I LAGER
Detaljer
Pump, Insprutningspump
BOSCH
Pump, Insprutningspump
VR6/3/60M2250 R 1000
0 986 444 070
22 621,53 skr
Varunr:  10650032

pris per enhet
Pris inkl. moms
Gratis frakt
I LAGER
Detaljer
Ventil, Common-Rail-System (tryckbegränsning)
BOSCH
Ventil, Common-Rail-System (tryckbegränsning)
1 110 010 032
1 230,03 skr
Varunr:  10767515

pris per enhet
Pris inkl. moms
Gratis frakt
I LAGER
Detaljer
Pump, Högrtryckspump
BOSCH
Pump, Högrtryckspump
CR/CP1/S3/R70/10-1S
0 986 437 019
6 843,57 skr
Varunr:  10648744

pris per enhet
Pris inkl. moms
Gratis frakt
I LAGER
Detaljer
*rek.: rekommenderat pris

Roll av bränslepumpern hos dieselmotor

Bränsleberedning och blandning hos dieselmotorer skiljer sig markant från bensinmotorer. Bränletillförsel spelar mycket större roll på dieseldrivna bilar, eftersom rätt bränsleinsprutning startar arbetstakten i motorcylindrar, just det som sätter bilen i rörelse. Därför ska bränsle insprutas i portioner just på den tiden när tändningen krävs i en viss cylinder, jämfört med ständig insprutning på ottomotorer. Luften som cylindrar förses med, kommer via luftinsuget i större portioner än hos bensinmotorer för att ge högre komprimering, som med sina 800 grader kan tända bränslet. Därför krävs det en utvecklad anordning som kan alstra högtrycks bränsletillförsel, reglera och justera den i en enhet som är bränsleinsprutningspump.

Typer av bränsleinsprutningspump

Insprutningspump av äldre generationer, alltså helt mekanisk, fungerar liksom tändningsfördelare, men fördelar bränsle i stället, som pumpas först till viss tryck och sedan sprids genom fördelare via bränsleledningar till varje cylinder i rätt ögonblick. Denna bränsleinsprutningspump levererar bränsle till alla rör, där visst tryck finns alltid, men just fördelare genererar extra tryckpulserna som tvingar mekaniska insprutningsmunstycken öppnas och spreja bränsle till förbränningsrummet. De senaste dieselmotorer har s.k. Common-rail insprutning som skiljer sig från äldre generationer med mekanisk högtryckspump som framkallar högre insprutningstryck, gemensamm bränsleledning (”common rail”) och piezoelektriska insprutningsmuntycken, som gör det möjligt att bl.a. spreja bränsle 7-9 gånger per arbetstakt, vilket tillsammans med högre insprutningstryck förbättrar förbränningen och minskar föroreningar.

Reparation av pumpar

Bränsleinsprutningspump är relativt tillförlitlig anordning, som möjliggör klockren funktion under lång tid tack vare sin hållbar uppbyggnad, precis som dieselmotor, därför bör det inte vara några problem med den. Men högt tryck kräver bränsle av hög kvalitet, dvs. med föreskrivna egenskaper, eftersom bränslefilter kan förstås filtrera bränslet från partiklar, men det är hjälplös mot dieselbränsle av olämplig typ. Därför om det inte går att reparera pumpdelar, byt hela och spara på byte med 123bildelar.se.